Tidigare i Vildhästen:
"Miss Sorensson? Kan jag tala med dig?" Frågar läraren. "Ja, visst." Jag går fram till Mr Montgomery. Vi ses i matsalen!" Ropar Sandra och går börjar gå mot matsalen. 
"Så, Josefine..." Börjar han.
 
Jag väntar, det tar en stund innan han fortsätter. "Du har fått lov att åka hem och vara ledig resten av skoldagen." Säger han sakta. "Va? Varför?" Säger jag förvånat. "Har något hänt hemma?" Han skakar på huvudet. 
"Nej, nej. Iallafall inget allvarligt. Dina föräldrar ville bara att du skulle komma hem, så det är bäst att du åker." Ler han. "Ja, det ska jag göra men hur ska jag komma hem? Skolbussen kommer i slutet av skoldagen och...." Han avbryter mig. "Din syster är på parkeringen, med sin motorcykel." Jag nickar med ett leende och går mot skolans parkering. Jag tar upp mobilen och smsar Sandra att jag ska åka hem. Hon svarar med ett okej och att hon kommer förbi sen. 
"Josefine!" Ropar Kate och jag tittar upp. Hon står gränsle över motorcykeln. "Du kommer få en rejäl överraskning när du kommer hem." Flinar hon innan hon gasar och vi åker iväg. 
 
(ursäkta för ännu en kort del, men denna gång blev det något fel)

Kommentera

Publiceras ej